پلی یورتان چیست؟
هرنو مبل : ماده ای شیمیایی بر پایه ی ایزو سیانات و پلی ال ها می باشد. این مواد بسیار سازگار با محیط زیست بوده و جایگزین مناسبی بجای ابر و اسفنج یا حتی چوب در صنعت مبلمان می باشد. این ماده با توجه به ترکیب با هارتنر مخصوص درجه ی نرمی و سفتی خود را تنظیم می کند ، به طوری که می تواند آنقدر سبک باشد که در نشمین و تکیه گاه مبلمان استفاده شود و یا آنقدر سخت باشد که به جای چوب در پایه و نمای محصول استفاده شود. به طور کلی پلی یورتان به سه دسته نرم ، نیمه نرم و سخت تقسیم می شود که در صنعت مبلمان کاربرد فراوانی دارد.

پلی یورتان نرم

فواصل سلولی در این نوع فوم بسیار بالا بوده و فضای خالی را هوا پوشش می دهد. ویژگی اصلی این فوم سبک بودن و انعطاف پذیری بالا آن می باشد. این نوع فوم بیشتر به عنوان عایق استفاده می شود. از این نوع فوم به عنوان لایه ی محافظ بین نشیمن و پارچه استفاده می شود.

پلی یورتان نیمه نرم

این نوع فوم نسبت به فوم نرم تراکم بیشتری داشته و فواصل سلولی اندکی دارد. این ویژگی به آن کمک می کند تا برگشت پذیری بسیار بالایی داشته باشد و در طول مدت ویژگی های ظاهری خود را حفظ نماید. از این نوع فوم در نشیمن ، تکیه گاه و در بعضی موارد کوسن مبلمان استفاده می گردد.

پلی یورتان سخت

این نوع فوم با توجه به ویژگی های ساختاری که دارد می تواند در قسمت نما و پایه ها استفاده گردد. در اکثر محصولات امروزه قسمت تاج و گل های نما از مواد پلی یورتان استفاده می شود. لاذم به ذکر است به علت قیمت بالای این مواد استفاده از آن ها برای اسکلت کلی مبل اقتصادی نمی باشد.

روش ساخت فوم های پلی یورتان

 این فوم ها قالب گیری شده و برای هر محصول به صورت منحصر به فرد ساخته می شود. از مزایای دیگر این روش افزایش طول عمر فوم و همچنین بالا بردن حداکثری دقت در ساخت محصول را می توان نام برد.